wtorek, 5 listopada 2013

Polskie media - światełko w tunelu


W tym roku, w polskim świecie mediów, miały miejsce bardzo interesujące wydarzenia. Na zdominowany przez lewackie tygodniki (najważniejsze to Polityka i Newsweek – średnia sprzedaż każdego z tytułów ok. 130 tys. egz.)na rynek, udało się wejść dwóm nowym tytułom. Tygodniki „W Sieci” i „Do Rzeczy”. Oba tytuły to świetne antidotum na mocno jednostronny dotychczas, ogląd świata. Znamienne, że nowe tygodniki sprzedają się świetnie. Ich nakłady rozchodzą się średnio w ok. 90 tys. egz. każdy. To niewiarygodny sukces w szalenie trudnych czasach, kurczącego się rynku wydawnictw papierowych. Wniosek, trafiono w lukę. Tą luką był niedobór prasy niezależnej.Wypada w tym miejscu wspomnieć o istniejącym od lat i zasłużonym dla prawicy, tygodniku, Gazeta Polska, który po 10. kwietnia 2010 roku zwiększył swoją sprzedaż z 20 tys. do 50-60 tys. Nowością na rynku jest również dziennik Gazety Polskiej, Gazeta Polska Codziennie, niestety jej sprzedaż nie zachwyca i oscyluje w okolicach 30 tys. egz. Kolejne wydarzenie, to powstanie niezależnej Telewizji Republika. Tą młodą, ale już obecną na dwóch platformach kablowych telewizję, tworzą wybitni, niezależni dziennikarze. Interesujące analizy, ciekawe komentarze i niewygodne pytania to główne treści nowego medium. Niewygodne pytania szczególnie denerwują, zadowolonych z siebie salonowców. Ostatni przypadek, to furia Jerzego Owsiaka, w odpowiedzi na jedno z takich zapytań. Miejmy nadzieję, że TV Republika, stanie się w przyszłości polskim odpowiednikiem Fox News.
Do sukcesu i skuteczności nie salonowego dziennikarstwa zaliczyłbym ponadto, szalony spadek sprzedaży Gazety Wyborczej. W ciągu ostatnich trzech lat ilość czytelników organu Adama Michnika, spadła o ok. 100 tys.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz